Seuraa Ruska-pyöräilyä 2020

(Mediatiedote)

Ruska-pyöräily alkaa perjantaina 11.9.2020 auringon laskiessa kello 19:59 Senaatintorilta Helsingistä. Ruskan noin 2000 km reitti kulkee Suomen halki Helsingistä Vardøhön kolmen muun ristiriitaisen paikan kautta. Lähtöpaikkana Helsingissä on Nikolai Bobrikovin murhapaikka, Ähtärissä vuorossa on pandadiplomatia, Enossa asekätkennän muistomerkki, Lokassa tekoallas ja maalissa Vardøssä noitavainojen muistomerkki. Osallistujien tavoitteena on pyöräillä suunnittelemansa reitti ilman ulkopuolista apua korkeintaan 8 päivässä, 5 tunnissa ja 1 minuutissa. Itse järjestetty huolto tapahtuman aikana on kielletty eli osallistujat saavat käyttää vain kaikille saatavilla olevia palveluja kuten kauppoja ja hotelleja. Osallistujien kannustaminen on sallittua, mutta auttaminen, myös netissä, on kielletty.

Ruska start on Friday 11.9.2020 at Sunset 19:59 o’clock from Senate square in Helsinki. Ruska’s approximately 2000 km route goes through Finland from Helsinki to Vardø via 3 other controversial locations. Start in Helsinki is the location of Nikolai Bobrikov’s assassination, in Ähtäri there is panda diplomacy, in Eno there is a Weapon cache case memorial, in Lokka there is a reservoir (english info eg. here) and the finish at Vardø is a memorial of Witch-hunt trials of Finnmark. Participants have 8 days, 5 hours and 1 minute to finish their selfmade route. Private resupply is forbidden so participants can only use equally available services such as shops and restaurants. You may cheer on the participants, but helping them, even online, is forbidden.

#ruska2020 Twitter Instagram

Nimi/Name